tisdag 15 mars 2011

Upp och ner

Dagen började med att dragkedjan i mina favoritjeans gick sönder.. Därefter var det dags att skriva dugga två i Fundamentos de Materiales. Trodde att jag kunde det hela ganska bra åtminstone, men tydligen inte. Gick så dåligt så att jag nästan började gråta på duggan, vet ju att jag kan mycket mer men är som om något blockerar. I vanliga fall känner jag mig normal smart men här känns det som om jag inte fungerar, underpresterar gör jag och det gör mig arg, ledsen, besviken och stressad.

Några dåliga saker med att skriva tenta i Spanien:
- man måste använda bläckpenna 
(detta visste jag inte först så jag har lämnat in uppgifter med blyerts och i värsta fall slänger läraren materialet utan att rätta, men han har inte sagt ngt till mig om det. Måste kolla upp det, om jag fått underkänt på inlämnings uppgifterna pga detta kan jag lika gärna strunta i den här kursen) 
- Man får bara 2 papper att skriva på, dvs inget kladdpapper. 
(I kombination med bläckpennan gör det att det är svårt att ens börja försöka lösa uppgiften..)
- Inga anonyma tentor, tvärtom resultatet sätts upp på anslagstavlan i entrén till skolan
- Allt är på spanska..
-Tidspress, bara vetskapen om att jag har en timme på mig att förstå och lösa 5 uppgifter (ofta med åtminstone a och b) gör att jag nästan kan ge upp från början..

Carmen och dem säger att de också tycker att det är svårt men hjälper ju inte mig. Idag svarade på 1,5 uppgift, o då tyckte jag ändå att jag kunde det ganska bra innan. Men så börjar jag tvivla för självklart var det något från det förra avsnittet (som jag aldrig riktigt förstod) o då är det nästan omöjligt att sätta bläckpennan i pappret och börja försöka lösa uppgiften.. Sista uppgiften var en teorifråga som han delade ut när det var 10 minuter kvar. Att jag ska hinna läsa frågorna och sen förklara på 10 min är ju omöjligt bara det.

I vilket fall ska jag gå till Tutoria timmarna nästa vecka, bara för att visa mitt intresse för kursen. Men är svårt att veta hur han ska kunna hjälpa mig.. men tänker att det kan ju inte skada att visa min vilja att klara kursen..

Dagen avslutades iaf lite mer positivt. Jag hade "practica" i optimeringskursen, det visade sig vara en räknelektion där man får gå upp och redovisa svar på tavlan (läskigt, men jag slapp). I vilket fall började jag prata med en tjej och hon var jättetrevlig. Nu har jag fått hennes mailadress ifall jag undrar något och på fredag när det är "fiesta de los ingenierous" kan jag antagligen gå med henne och hennes kompisar dit. Får väl ta det sista med en nypa salt, känns som att spanjorer gärna säger sånt, men kändes som att hon faktiskt menade det, kan ju hoppas =)

Imorgon slutar jag kl 10, då blir det årets andra löprunda och sen ska det (tröst)shoppas ett par jeans och kanske något mer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar