torsdag 28 april 2011

Påsken

Långfredagen inleddes med en springtur (nu är det 3 st som gäller varje vecka tills jag åker hem). På eftermiddagen träffade jag en tjej, Marie, som flyttade hit för några veckor sen över ett glas vin- något så exotiskt som en svenska! Marie jobbar på Ikea och läste maskin med industriell ekonomi som inriktning så vi hade lite att prata om.. Marie hittade mig via bloggen och skrev ett mail till mig.

Senare på kvällen såg jag den lilla "paraden" eller vad det kallas, är iaf församlings medlemmar som följer Jesus på hans resa eller något sånt. Glömde kameran.. Därefter blev det fiesta =) Kändes lite konstigt att gå ut en långfredag men var mycket folk ute. Trevligt var det och en viss "fisköge"-effekt på kameran användes flitigt av Shaffi.. Gick hem vid 4 och kände mig nöjd med dagen. Denna gång fick jag sällskap längs med stranden hem av ett helt gäng trots att jag gick hem så "tidigt" med spanska mått mätt. Detta eftersom vi hade planerat en utflykt på påskaftonen.

Vi åkte till Luarca som är en by som ligger nära gränsen till Galicien. Vi gjorde egentligen inte så mycket, åt mat, gick längs med stranden och så hann vi med några öl också innan bussen åkte tillbaka. Härligt med en liten miniresa tycker jag =)

På påskdagen träffades vi hemma hos några italienare och hade knytis-middag. Jag bidrog med svenska köttbullar och lingonsylt som uppskattades. De flesta hade ätit köttbullar innan men aldrig med sylt men det tyckte de också om =) Efter mycket mat blev det "you-tube kareoke"- eller allsång skulle man kunna säga.. Lite oväntad aktivitet kanske men roligt hade vi =)




Annandag påsk ägnades åt plugg och en springtur. Har ju även varit ensam hemma i 2 veckor - helt underbart! Under dessa två veckor har jag sett mer på tv:n än vad jag gjort under min övriga tid här. Tog 3 timmar från det att Iván kom hit tills jag återvände till mitt rum igen, rökning är inte min grej..  Får hoppas på mycket fint väder de kommande 5 veckorna så att jag kan vara ute mycket.. Imorgon har jag 2 duggor - förväntat resultat är dåligt men ni kan ju hålla tummarna åt mig i alla fall =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar