måndag 4 april 2011

Helgen

I fredags var det som sagt otroligt varmt här. När vi gick till restaurangen vid 11 var det fortfarande 24 grader.. När jag gick hem vid 5 var det dock 16 grader vilket är mer normalt. Var iaf skönt med en försmak av sommaren!

I fredags åt jag som sagt middag med några från miljökursen. Det blev tapas och sangria. Sangrian var gjord på Sidra och var därför gul, var helt okej men jäst smaken fanns där - föredrar vanlig sangria =)
Efter middagen som avslutades 1 (är lite väl sent kan ju jag tycka, är inte tillräckligt spansk helt enkelt) blev det självklart fiesta. Vid 5 ungefär gick jag hem. Gick hem med 2 tjejer från "klassen" och helt plötsligt pratar de engelska med mig - lite lustigt faktiskt.. Nu när jag klarar mig ganska bra med spanskan..

I lördags var jag trött och fick inte så mycket gjort.. Men är skönt med sådana dagar också... Igår pluggade jag lite och tog det mest lugnt, var riktigt skönt att inte vara på resande fot denna helg.. 

Den här veckan ska jag försöka plugga lite mer än vad jag har gjort innan (kanske). Nästa hållf dugga lär komma innan lovet så ska försöka repetera allt igen - vore så skönt om jag klarade den och nästa så jag slipper tentan i maj (och ännu skönare om jag klarade kursen här så jag slipper tenta det i augusti). Enligt yr ska det dock bli sol och ca 20 grader resten av veckan så är möjligt att motivationen tryter - vi får se helt enkelt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar