lördag 16 april 2011

Påsklov!

Veckan har gått rätt snabbt. Skrev ytterligare en hållf dugga i torsdags, hoppas att den gick bra. Ska ha två duggor i andra ämnen fredagen efter lovet- mindre roligt. 

I torsdags gick jag MariaCelina och Kamilla på "forever king of pop" i Laboral för att fira lovet. Laboral är lite av Gijóns stolthet,  en väldigt fin byggnad som jag ska besöka i dagsljus någon dag. I vilket fall så var konserten över förväntan bra så det blev en bra kväll =)

Igår var jag på en Barbecua som det heter på spanska. En tjej som heter Claudia bjöd mig och några andra från "klassen" (de jag läser hållf och konstruktionsmaterial med) till hennes sommarstuga som ligger några mil utanför Gijón. Ana var jättesnäll och hämtade mig i bil eftersom det inte går några bussar dit och jag fick även sova över där =) Blev verkligen jätteglad över att bli bjuden - verkligen inget jag hade förväntat mig =) 
Mycket mat blev det och för vissa mer dricka än för andra (inte mig dock).. Att det var strålande sol gjorde det bara bättre så blev även ett besök på stranden där en del badade. för mig blev det bara fötterna som fick ett dopp.. De flesta åkte hem vid 10 snåret så då var det bara jag och "tjejgänget" kvar så då förvandlades grillfesten till en filmkväll - mysigt =)




Var väldigt roligt att vara där men man känner sig lite som ett utställningsobjekt, särskilt i början.. Man hör hur folk pratar "erasmus.. ".. Men efter några timmar så var folk lite mer varma i kläderna så då passade de på att träna engelska med mig.. Deras uttal är ju inte så lysande men de är faktiskt duktiga tycker jag, synd bara att de inte ville prata engelska den första månaden jag var här.. Nu känns det liksom konstigt att prata engelska med en spanjor.. Så när de försöker prata engelska med mig svarar jag nästan alltid på spanska.. tänk så det kan bli, men får ju ses som en positiv sak..

Är ensam hemma i lägenheten, ganska skönt men hade varit roligt om de sagt något innan de åkte i tisdags.. Kan vara bra att veta tycker jag.. Just nu tittar jag på Wallander, lite mysko med spanska röster. Imorgon bär det av till Madrid där jag ska möta pappa =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar