måndag 30 maj 2011

Härliga dagar

Efter tentan i fredags bestämde jag mig för att jag inte ska plugga så mycket mer här utan njuta av den korta tid som är kvar. Har ju ändå planerat att skriva tentor i augusti i Linköping så ska nog få ihop min 2 hp som saknas..

På eftermiddagen åkte jag och tre italienare till Laboral. Laboral är en byggnad som byggdes av Franco och idag är det campus för de som läser turism och ekonomi. De har även en konserthall som är Astruiens största och lite annat smått och gått. En guidad tur blev det på en timme, guiden sa att det är Spaniens största byggnad sett till yta men förstår inte riktigt hur det kan vara det.. men men.. En bra utflykt var det i alla fall =)

Jag med universitetet i bakgrunden

Därefter åkte jag in till stan och träffade Marie. Vi drack vin och åt mat hade det bra. Har varit väldigt roligt att träffa Marie här tycker jag. Extra bra att träffa någon som har jobbat ett litet tag och har lite perspektiv på studier med mera =) 


Därefter gick jag hem och bytte om innan jag begav mig till min sista fest i Gijón. Däremot var jag ganska trött eftersom jag dagen innan hade varit på en avskeds öl med Nora och därför bara sovit 5,5 timme inför tentan. Därför gick jag hem vid halv tre när de andra gick in till stan..


I lördags solade jag lite och åt krabba med Maria Lea innan jag åkte till Oviedo. Hann med både sightseeing och lite shopping på 1,5 timme innan jag mötte upp Sofia, Claudia, Mara och Pedro som jag haft hållf och konstruktionsmaterial med. Vi åkte upp en liten bit i bergen och satt och pratade - mysigt! Blev så glad över att de föreslog att vi skulle ses innan jag åkte, något som jag inte hade förväntat mig. De har en tenta idag och en i morgon så de var jättestressade men vill ändå se mig. Känner sådan tacksamhet till dem - utan dem hade det aldrig gått så bra här som det ändå har gjort. Okej, jag var den som tog kontakt först och nästan följde efter dem till en början men efterhand har vi ändå blivit vänner. Känns lite tråkigt att inte veta om man kommer ses igen.. På bussen till Gijón satt jag och tänkte på allt som hänt här och blev lite vemodig av allt (att nu är slutet här) så bestämde mig för att gå hem, hade säkert kunnat festa med någon om jag velat men avstod.. Känns så konstigt att det är mina sista dagar här..

Igår började jag projekt packa - än så länge är allt kaos men mitt mål är att bli nästan klar idag. (har ju så svårt för att slänga saker..). Gick till Davide och pluggade lite, vi pluggar i 2 timmar och sen dricker vi te eller kaffe, lite lagom tycker jag. Därefter gick jag och sprang - 7 km (!). Har utökat min runda 1,5 km sista veckan =)

Sen gick jag in till stan och träffade Maru. Maru har jag bara träffat en gång tidigare, vi åkte till Luarca tillsammans på påskafton. Sen sprang vi in i varandra häromdagen och bestämde att vi skulle ses =) Trevligt var det och kändes riktigt tråkigt att säga hejdå..


Därefter (runt midnatt) gick jag till en annan bar där det var avskedsöl för en fransyska och Fabio (italienare) som jag haft miljökursen med. Börjar kännas jobbigt med alla avsked nu, bara 2 dagar kvar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar