måndag 9 maj 2011

Fotboll, fest och plugg

Så har min helg varit.. Lite för mycket plugg för att det ska kännas roligt men så är det ju alltid i slutet på terminen...


I fredags var jag hos Olivér som fyllde år, tydligen stod det svart&vitt på inbjudan, något som jag missade så jag hade en orange tröja.. Jag syntes ju i alla fall =) Det var roligt som vanligt, jag var hemma 5 och då hade vi bara varit på ett ställe (brukar bli 4-5 st på en kväll).. Stämningen var fortfarande på topp men jag var väldigt trött, ligger och oroar mig lite på nätterna så sover inte så bra.. 

På lördagen var det alltså dags för min fotbolls debut (som åskådare alltså). Toni (han i rött på bilden ovan) är med i "Ultra Boys" så han var snäll och träffade oss innan  matchen och gick igenom vad man ska säga, så nu kan jag en fras på asturianska: Puxa Gixón! 
Det var som förväntat mycket heta känslor, både på planen och hos publiken. Länge stod det 2-1 till Deportivo Coruña men på förlängningstid blev det en straff (matchens andra) så slutresultatet blev 2-2 och Sportings supportrar kunde gå hem ganska nöjda.. (Att det var sol och att Kamilla förstått priset fel så att biljetten kostade mindre än hälften av vad jag först trott gjorde upplevelsen ännu bättre) =)
Två reflektioner: Folk kastade in pappersflygplan i pausen och folket som fixar till gräset går bara förbi det så sen ligger det 5 st flygplan på planen resten av speltiden, är inte det konstigt? Såg slarvigt ut tycker jag.. Sen gick det inte att köpa något med alkohol inne i arenan (vilket iofs kan vara bra) men bor ju ändå i ett land där man kan beställa groggar i skolans cafeteria.. Det känns liksom mer märkligt för mig..


Därefter gick jag och MariaLea och köpte levande krabbor . Mumsigt värre =)

I söndags gick jag till en stor marknad som hålls varje söndag. Blev en kort visit då jag insåg att jag inte var så intresserad av utbudet men nu har jag varit där i alla fall.. På vägen hem gick jag lite i parken som jag brukar vara i och lyckades räkna ihop till minst 7 st sådana här vackra varelser:


Sen har jag pluggat hållf som en tok så nu tycker jag att det borde gå bra imorgon men man vet aldrig. De har ju en benägenhet att göra proven mycket svårare här och inte har man några gamla att öva på innan.. Sen har jag en praktisk examination imorgon i Neumatik- svårt att förbereda sig på så jag hoppas mest att jag ska förstå uppgiften.. Ni kan ju sända en liten tanke mellan 2 och 5 imorgon iaf.. =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar