söndag 22 maj 2011

Avskeden har börjat

Det blir mer och mer påtagligt nu att terminen närmar sig sitt slut. Har inte haft någon lektion på nästan 2 veckor (vilket har resulterat att jag har vänt på dygnet några timmar), mycket tid som borde ägnas åt plugg (men det är svårt att koncentrera sig) och de så kallade avskedsfesterna har börjat.

Avskedsfest för Shaffi (tv)
Jag lyckades klara hållfen på duggorna (!) så har ingen tenta i denna. Är lite orolig över att jag ska ha missuppfattat det hela så vågar knappt skriva det förrän jag har betyget i handen, men åkte till skolan en extra gång bara för att se att det står en 5a och sen har jag frågat en klasskamrat- och hon sa att jag är godkänd. =)
Om det stämmer så har jag 17 hp med spanska kursen samt miljömanagement kursen (som jag kallt räknar med att bli godkänd i) vilket betyder att jag inte behöver ha samma ångest över att inte klara csn nästa år (har haft det i 2 månader men nu saknas bara 2 hp).

På fredag har jag Konstruktionsmaterial - var och pratade med läraren för några dagar sen och beklagade mig lite över att den är så teoritung. Tentan ska bestå av 6 räkneuppgifter och 10 teorifrågor,  nu läser jag de svenska föreläsningarna med den engelska boken jag fick av pappa i våras för att komma ikapp med teorin. Antingen går det bra eller så blir allt ännu rörigare bara för att jag pluggar på 3 språk  (men många ord är ju ganska ämnesspecifika så de liknar varandra). I vilket fall sa läraren att om jag kuggar tentan betyder det inte att jag inte klarar kursen. Så ska gå till hans kontor nästa måndag - "så får vi se vad vi kan göra". Så nu känns det i alla fall inte omöjligt att klara kursen..
På EPI hittar man gamla maskiner överallt utomhus och inomhus finns det massa bilder på  stålverk mm.
Så  är ganska tydligt att man läser tekniskt.

Träningen går framåt - det går inte så fort men är inte lika jobbigt längre och jag har drygat ut rundan så nu springer jag ca 6 km (enligt google maps). Den här veckan blir det nog bara 2 rundor då jag har haft ont i halsen men tycker att det är en okej anledning. Tror att aldrig har sprungit så regelbundet som jag har gjort den sista tiden, ska försöka hålla i detta när jag kommer hem också, trots hästeriet. Så nu funderar jag på om jag ska anmäla mig till Trostadsstatslopp den 1 juli eller inte... 

Delar av min springrunda får avsluta detta inlägg. Gijón har många konstmonument utmed strandpromenaden. Det här silverfärgade betyder att jag har sprungit 1,5 km och därmed avslutat rundans enda uppförsbacke =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar