måndag 14 februari 2011

Ljusare tider

Förra lördagen när jag pratade med min pappa i telefon var jag ganska uppgiven. Tyckte inte att jag förstod ngt på föreläsningarna, hade inte ngt material, inga vänner förutom fransoserna, jag var ganska deppig faktiskt..

Men förra veckan började jag äntligen få lite vänner. Mycket tack vare spanska kursen som började i måndags. Den innebär att jag träffar andra Erasmus studenter varenda dag =) Även om jag bor med trevliga människor så är det ganska tufft, de är ju ett ganska tajt gäng som bott tillsammans ett tag och jag "orkar" inte prata med dem alltid (eftersom det är på spanska). Kan inte säga att vi är vänner, vi bor ihop mest..
Förra veckan hjälpte även en tjej mig med att kopiera upp allt material till en kurs och nu har hon och hennes kompisar börjat sätta sig bredvid mig (det har hänt 3 ggr åtminstone). Superbra för mig för då kan jag skriva av deras anteckningar =) Har första duggan i detta ämne nästa måndag så ska försöka plugga nu men är 100 sidor spanska så får se hur det går..

Spanska kursen är väldigt bra, vi är ca 8-10 st på lektionerna och pratar mycket samtidigt som vi har en del grammatik. Är väldigt bra sätt att lära känna de andra också =)

I fredags åt jag middag med 3 danska tjejer (men vi pratar eng eller spanska med varandra)- väldigt trevligt. Sen gick vi till en Erasmus fest. Vid 3 var jag ganska nöjd men de andra var tydligen ute till 5-6.. I lördags var jag på en annan fest men då gick jag hem vid 1 ca, känner mig verkligen som den tråkiga svenska tjejen. Men har varit så mycket intryck de här 2 veckorna så är ganska trött och känner inte för att festa hur mycket som helst... Blir väl bättre så småningom antar jag..

I lördags åkte jag till Oviedo med de danska tjejerna, blev ganska mkt shopping och dagen avslutades på IKEA. Jag tycker ju om IKEA i vanliga fall men det var en extra dimension att besöka IKEA här.. =)

Idag har jag varit i skolan från 9-18, blir ganska långa dagar pga spanska kursen. Den här veckan ska det vara kyligare och regn igen men nästa vecka verkar det bli varmare. I helgen ska jag åka på en Erasmus resa till bla Santiago de Compostela =) Nu ska jag laga mat.. Saludo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar