onsdag 16 februari 2011

Här bor jag

Inte det lyxigaste stället kanske men det funkar om jag inte tänker på min fina lägenhet där hemma.. ;)


Mitt rum


Köket

Händer både mycket och lite kan män väl sammanfatta läget med. Klippte mig förra veckan, nästa gång ska jag skriva en lite fickordlista och inte bara slå upp "jag vill toppa håret". Om man börjar säga något här och sen avbryter för att man inte kan orden så ser spanjorerna det som sin uppgift att fråga tills de förstår. Därför kan det nog vara bra att kunna lite fler hårtermer.. en intressant grej är att när man klipper sig ingår tvättning och hårmassage. Efter klippningen när man sitter med blött hår frågar de om man vill kamma sig. O det är klart att man vill. Så då får man betala extra för det annars får man lämna salongen med vått hår. Trots detta är det billigare än i Sverige så gör ju inte så mycket men lite märkligt tycker jag..

Har min första "dugga" i konstruktionsmaterial på tisdag. 80 sidor spanska och räkneövningar som jag inte förstår så mycket av. Ska försöka googla tror jag... 

Igår var jag på en bar 70 m från min lägenhet med massa andra Erasmus. Tydligen ses man där varje tisdag så antar att jag kommer gå dit i fortsättningen  på tisdagar =)

1 kommentar:

  1. Lägenheten verkar superb och låter toppen att allt börja lösa sig i Spanien. Ha det underbart och lycka till på tisdag!

    SvaraRadera