torsdag 27 januari 2011

En intensiv månad

Den här månaden har det hänt mycket saker.
 
För exakt en månad sen, den 27 december, förlorade jag en älskad vän, min fina Smash. Oändlig saknad även om jag vet att han har det bra nu.. 

En vecka senare städade jag ut min lägenhet i Linköping och den 9 januari flög jag till Teneriffa för att plugga spanska på Don Quijote i 2 veckor. 

Kom hem till Sverige natten till söndag och hade 3 intensiva dagar hemma med packning mm. Var väldigt jobbigt att säga hejdå till djuren. Vet ju att de kommer ha det bra men jag kan ju inte prata med dem.. Kom till Gijón igår och första intrycket är väldigt bra. Är otroligt grönt här och mitt i staden finns en väldigt stor strand. 

Idag åkte jag till Universitetet för att skriva in mig. Min utbildningsledare här var otroligt snäll och frågade om han kunde hjälpa mig att hitta bostad. Jag såg en lapp på en anslagstavla så han ringde numret åt mig (eftersom min spanska är sisådär, speciellt om jag ska prata i telefon och inte ansikte mot ansikte. Som min lärare Lauris på Teneriffa sa "70% av språket sker med händerna"). Så i eftermiddags åkte jag till lägenheten och träffade de 3 spanjorerna som jag ska bo med, 2 killar och 1 tjej. Tjejen, Estela, pratar ganska bra engelska vilket är skönt men tror att det är väldigt bra för min spanska att bo med dem. De var otroligt snälla så tror att det blir bra. Enda minuset är att de röker inomhus men jag betalar bara 165 Euros/mån så kan unna mig några resor i övriga Spanien under min tid här. =) 

Är otroligt trött nu så ska sova men är verkligen skönt att ha hittat någonstans att bo from mån. Imorgon ska jag försöka hitta några andra kurser då några krockar med varandra. På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar